ESCULTURA

Està pensada per ocupar un lloc concret. La relació de l'escultura amb l'arquitectura és fonamental.

Pot estar pensada per veure's des d'un sol punt de vista (unifacialitat) o per apreciar-se des de molts punts (multifacialitat).

Si està fora d'un edifici s'ha de relacionar amb l'espai urbà.

La forma de l'escultura

L'escultura pot ser exempta (embalum rodó) si presenta tridimensionalitat i està lliure de cap suport o de relleu si està tallada sobre un suport bidimensional. El relleu pot ser baix, mig o alt relleu segons com sobresurtin els volums del suport.

Centauromàquia, mètopes del Partenó, Fídies, s.V a.C
Centauromàquia, mètopes del Partenó, Fídies, s.V a.C
Lleona ferida, palau d'Assurbanipal, s.VII a.C. British Museum
Lleona ferida, palau d'Assurbanipal, s.VII a.C. British Museum

Tècniques i materials

Mètode Material Tècnica
Afegint

Argila

Metall

Fusta

Modelatge

Soldadura

Forja

Encolat

Traient

Pedra

Fusta

Esculpint

Talla

Buidant

Escaiola

Formigó

Metall

Plàstic

 Buidatge

A l'antiguitat es va recórrer a la pintura per policromar les obres i fer-les més realistes. Però és en la talla en fusta on s'utilitzen més "postissos": ungles de banya, dents de pasta, ulls de vidre, llàgrimes de resina, pestanyes, joies i vestits. La imatgeria espanyola utilitzava sempre aquests recursos per dotar les seves imatges religioses d'una major naturalitat.

Moisés, Miquel Àngel, Roma
Moisés, Miquel Àngel, Roma
Recreació d'una escultura grega polícroma
Recreació d'una escultura grega polícroma
Imatgeria espanyola
Imatgeria espanyola

Resum de les idees principals

Slidshare a manera de resum dels conceptes i les idees principals.

http://es.slideshare.net/anunez12/les-arts-plstiques-ii-escultura